Blog

JAMBORINADA!

27/06/17

Dissabte vam agafar un bus cap a Tàrrega, molt aviat entre tendes, nervis, motxilles i esperances. Feia mesos que en parlàvem, però ningú sabia del cert que trobaríem... Vam arribar i abans de baixar del bus ja vam començar a veure riuades dels colors de les camises. L'organització ens va dirigir cap als diferents campaments per esmorzar, muntar les tendes, i també per identificar cadascuna de les coses que portàvem (i alguna que ni sabíem que existien...). Allà mateix a la zona d'acampada vam tenir una estoneta lliure i temps per poder jugar i conèixer una mica els agrupaments del voltant.

Havent dinat va començar la festa! Una comitiva de gegants i batucada ens esperava a la porta per fer el desplaçament cap a les activitats de tarda.

Cada unitat feia les seves molt diverses entre elles, jocs de coneixença amb altres agrupaments, tallers amb entitats, reflexions sobre els problemes del món... i per tornar festa de nou! Batucada per obrir el camí cap a la zona del sopar. Semblàvem manifestacions de colors, la gent sortia al carrer per fer fotos i ballar al ritme dels tambors, tan al·lucinats i integrats a la gresca com nosaltres. Els sopars i les vetllades també van ser per separat, una festa diferent per cada unitat, Dj kotake, o Pastoret Rock van ser alguns dels dinamitzadors de les vetlles inoblidables que vam gaudir.

Dissabte vam marxar a dormir amb ganes que la nit passés ràpidament per gaudir de la grandiositat de l'acte central.

Dit i fet, el diumenge va arribar i després d'esmorzar i recollir ens van guiar esglaonadament cap a l'escenari de l'acte central. Entre sol i núvols vam viure la trobada més gran de l'escoltisme i guiatge que mai s'ha realitzat. Vam estar acompanyats dels personatges de la Jamborinada en Martí, la Carlota, en Kotake, la Mariona i en Nil, i com no en Jambo que ens va demanar ajuda per poder salvar el temps útil del planeta Terra. Entre tots vam veure que junts som la FORÇA PER MOURE EL MÓN! No calia veure les imatges aèries per sentir la importància de la trobada, es notava quan muntaves la tenda al costat d'un cap de primer any de Lleida, ballaves batucada amb uns escoltes de València, reflexionaves sobre els problemes del món amb un petit grup de les Illes Balears, cantaves la cançó de la Jamborinada saltant i girant el fulard al costat de Barcelona, o fent l'hora dels adéus agafats de la mà d'una guia de Tarragona.

Tots els que hem viscut aquesta trobada la recordarem molt de temps, no per les activitats ni els concerts de les vetllades, sinó per l'emoció de viure juntament amb 13.000 escoltes la sensació de pertànyer a un moviment real i actiu que realment mou dia a dia el món a partir del petit grup i els petits actes.

SOM LA FORÇA PER MOURE EL MÓN!